YURI!!! ON ICE

22:03

Cześć, dziś przychodzę do Was z zupełnie innym tematem. Do tej pory ograniczałam się jedynie do k-popu, ale stwierdziłam, ze powinnam w końcu napisać o moim ulubionym jak na tę porę anime.


Anime opowiada o młodym łyżwiarzu figurowym. 23-letni Yuuri Katsuki postanawia porzucić swoją pasję i wrócić do Japonii, aby na dobre dać sobie spokój z jazdą na łyżwach. Jednak nie może sobie wybaczyć swojej przegranej i postanawia poćwiczyć, wykonując długo przygotowany układ swojego idola, a także autorytetu. Nagły zwrot akcji powoduje, że filmik trafia do sieci, a chłopakiem interesuje się jego idol - Viktor Nikiforov.

Może się to wydawać jak typowe fanfiction, ale sposób, w jaki to jest stworzone, przebija wszelkie oczekiwania. Fabuła jest dość oryginalna, bo to chyba pierwsze sportowe anime, w którym tak mocno skupiono się na relacji uczeń-nauczyciel, która stopniowo zaciera się, a na jej miejsce wstępuje coś głębszego, co zauważa sam główny bohater, który nigdy wcześniej nikogo nie miał. Wydaje się, że Viktor specjalnie stara się owinąć chłopaka wokół palca, ale to tylko domysły fanów.

Oczywiście wszystkiemu towarzyszy ścieżka dźwiękowa, która uderzyła mnie w sam środek serduszka, rozrywając je na milion kawałeczków. Najbardziej do gustu przypadła mi piosenka z openingu w wykonaniu Deana Fujioki.


Muszę też wspomnieć o kresce, która jest bardzo dobra, choć momenty, kiedy bohaterowie po skończonym występie na lodzie są pokazani z dalszej perspektywy, ich twarze nie są dopracowane, przez co to po prostu brzydko wygląda.

Podoba mi się też to, że anime nie ogranicza się tylko do dwóch głównych bohaterów, a ukazuje też momenty z życia innych, drugoplanowych postaci, które może i nie są zbyt istotne w całej historii, ale nadają klimatu całemu dziełu.

Zaszczycę Was teraz kilkoma screenami/gifami z anime i bardzo, bardzo gorąco Wam to polecę, bo na prawdę warto. Mam nadzieję, ze przekonacie się do tego anime i napiszecie w komentarzu, czy dzięki mojej recenzji je obejrzeliście, a jeśli tak - to jakie są wasze odczucia.

Moja ocena: 10/10






Do następnego! ♥

haruka x

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Uwielbiam, jest to pierwsze anime, jakie kiedykolwiek obejrzalam i nie zaluje, to ono wyciągnęlo mnie w ten swiat. jestem bb mocno zzyta z bohaterami, MOJE SHIPERSKIE SERCE DJSBHD poza tym Yurio>> swietne jest to, ze to anime pokaxuje psychike innych w trakcie konkursu, jak trudna jest taka rywalizacja nie tylko od strony fizycznej. Uwielbiam tez nacechowanje emocjonalne. Zainspirowalo mnie to do rozpoczęcia jazdy figurowej. Recenzja swietna i hak najbardziej dobrana, mam nadzieje, ze zrecenzujesz wiecej anime.

    OdpowiedzUsuń