DRAMATICAL MURDER

20:02

Cześć kochani! 

Dziś chciałabym powrócić do tematyki anime, czego nie poruszałam już jakiś czas, bo czekałam na coś, co przypadnie mi do gustu i będę mogła to obejrzeć, jak i również odnieść się do tego w swoim poście. Dzisiejszy post chciałabym więc poświęcić anime DRAMATICAL MURDER.



Historia ta ma miejsce wiele lat w przyszłości, w czasach gdy popularna jest wirtualna gra-bijatyka „Rhyme”, ludzie zaś posiadają „AllMates” („WszechKumple”), podręczne i wygodne komputerki z zaimplementowaną sztuczną inteligencją. Mieszkając ze swoją babcią na wyspie Midorijima, Aoba prowadzi zwyczajne życie pracując w sklepie ze starociami. W przeciwieństwie do swoich przyjaciół, nie uczestniczy on w walkach Rhyme, ani nie przynależy do żadnego ulicznego gangu. Jednak kiedy rozchodzą się plotki o masowych zaginięciach ludzi, chłopak postanawia odkryć tajemnicę wyspy, by tym samym ochronić swoje dotychczasowe, spokojne życie.

Tak prezentuje się opis anime, które bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Lubię próbować nowych rzeczy, dlatego postanowiłam zagłębić się w to anime, które o dziwo bardzo mi się spodobało.

O dziwo anime bardzo mi się spodobało. Cała fabuła na początku nie przypadła mi do gustu. Myślałam, że jest to kolejna, zwykła historyjka o przyszłości, ale proste anime, jak na początku się wydawało, skrywało w sobie więcej sekretów, niż myślałam. Historia, która została nam tu ukazana, pokazuje jak łatwo można uzależnić się od gier, nawet o tym nie wiedząc. Oczywiście dochodzi tutaj też wątek zmiany dobra na zło, utraty bliskich i trudnej przeszłości. Przed Aobą, głównym bohaterem, jest ukrywana jego przeszłość. Sam chłopiec nic o niej nie wie, bo jego babcia stara się go chronić, narażając czasem swoje życie. Jednak Aoba wykazuje się wielką odwaga, ponieważ ciąży na nim ogromne brzemię ocalenia nie tylko wyspy, świata, ale także swoich przyjaciół. Muszę wspomnieć, że w anime jest mnóstwo cytatów, które mocno trafiają w serduszko. Moim ulubionym cytatem jest ten, wyjęty z rozmowy Cleara i Aoby: "- Dlaczego zawsze trzymasz ten parasol?  - To na wypadek, gdy gwiazdy zaczną spadać."

Sami bohaterowie są zupełnymi przeciwieństwami. Jeśli wzięlibyśmy pod uwagę wszystkich głównych bohaterów: żaden z nich nie jest do siebie podobny z charakteru. Aoba jest chłopakiem dość naiwnym, ale potrafi zawalczyć o swoje. Noiz jest cichy, ale ma cięty język. Clear natomiast jest chłopcem uroczy, żadnym miłości, potrafiącym oddać za kogoś swoje życie. Koujaku jest mężczyzną, który potrafi zawalczyć o swoje, ale wykazuje się niezwykłą troskliwością. Mink jest władczy, ale jego przeszłość nie pozwala mu ruszyć dalej. Jest jeszcze Mizuki, którego zgubiła chęć władzy. Wszyscy różnią się od siebie diametralnie, ale tworzą zgraną drużynę (bez Mizukiego). Aoba jest pośrednikiem, który stara się zjednoczyć ze sobą wszystkich swoich przyjaciół, co przychodzi mu z trudem, ale jest to niestety niezbędne.

Ścieżka dźwiękowa całej serii nie przypadła mi do gustu. Jest ona bowiem wzorowana na czasach, w których rozgrywa się akcja anime, więc to nie są moje klimaty. Jednak są lidzie, którym się ona podoba, ale każdy ma inny gust. Jednak przyznam, ze bardzo spodobała mi się piosenka, którą śpiewał Clear w anime. Spodobała mi się ona do tego stopnia, ze płakałam za każdym razem, kiedy ją słyszałam.

Możecie teraz posłuchać i obejrzeć opening i ending do anime, a także posłuchać piosenki w wykonaniu Cleara:

OPENING:


ENDING:


PIOSENKA CLEARA:



Podoba mi się też to, że anime nie ogranicza się tylko do głównych bohaterów, a ukazuje też momenty z życia innych, drugoplanowych postaci, które może i nie są zbyt istotne w całej historii, ale nadają klimatu całemu dziełu.


Zaszczycę Was teraz kilkoma screenami/gifami z anime i bardzo, bardzo gorąco Wam to polecę, bo na prawdę warto. Mam nadzieję, ze przekonacie się do tego anime i napiszecie w komentarzu, czy dzięki mojej recenzji je obejrzeliście, a jeśli tak - to jakie są wasze odczucia.

Moja ocena: 10/10








Do następnego! ♥

haruka x

p.s. Jeśli macie jakieś ulubione anime i chcielibyście, bym o nim napisała to napiszcie w komentarzu!

You Might Also Like

0 komentarze